× بستن تبلیغات

























موزیک مجاز

موزیک مجاز

این روزها صحبت از متد بازاریابی درونگرا و برونگرا خیلی زیاد شده است.
تقریبا همه آنهایی که در زمینه بازاریابی کار میکنند، کلمات بازاریابی درونگرا یا بازاریابی ربایشی یا همان بازاریابی جاذبه ای را شنیده اند.
اما چرا این بحث مهم است؟
وقتی شما قدم در راه تعیین استراتژی مارکتینگ می کنید، بسیار مهم است که بدانید میخواهید در چه مسیری قدم بردارید
برای این امر حتما باید مباحثی مانند بودجه یا زمان اجرای پروژه به نتیجه رساندن آن را بدانید.
پس از این موارد باید تصمیم بگیرید که چگونه کار را پیش ببرید.
یک فرد متخصص در دیجیتال مارکتینگ حتما باید در مورد استراتژی های مختص به این امر اطلاع داشته باشد.
دو استراتژی برجسته و اصلی کار در بازاریابی اینترنتی ، بازاریابی درونگرا یا بازاریابی ربایشی یا بازاریابی جاذبه ای است. که این موارد در مقابل بازاریابی برونگرا قرار می گیرد.
حال این دو استراتژی چه تفاوتهایی باهم داند و کلا کدام بهتر هستند را در ادامه میخوانیم.

بازاریابی درونگرا چیست؟

در بازاریابی درونگرا، مشتری به سمت شما حرکت مبکند. با این متد شما کاربر را ترغبل مبکنید که بر اساس نیازش شما را انتخاب کند
حتما شنیده اید که محتوا پادشاه است. خب داستان دقیقا همینجاست.
شما با تولید محتوای دقیق و به روز و البته کاربردی برای کاربران، سعی میکنید نیاز آن ها را رفع کنید. خب این مساله باعث میشود که کاربر ساده تر شما را پیدا کند.
البته شاید سخت باشد که قدم هایی در راه تامین محتوا و استراتژی تامین محتوا بردارید. شما میتوانید در اینجا ببینید چطور میشود یک تقویم برای تیم محتوا ایجاد کرد
خب حالا محتوا ایجاد شده است. مشتری نیازش را در گوگل و سایز موتورهای جستجو سرچ مبکنند و اگر وبسایت شما در آنجا رتبه خوبی داشته باشد، مشتری بر روی سایت شما کلیک میکند و به شما میرسد.
این پروسه قدم اول بازاریابی درونگرا هست.

بازاریابی برونگرا چیست؟

بازاریابی برونگرا دقیقا نقطه روبروی بازاریابی درونگرا محسوب میشود. به هر آنچه در بازاریابی سنتی قرار داشته میگوییم بازاریابی برونگرا.
البته تبلیغات اینترنتی، ادوردز و پاپ آپ ها هم شامل بازاریابی برونگرا می شوند.

بازاریابی برونگرا موثر تر خواهد بود یا بازاریابی درونگرا یا ربایشی ؟

این مساله بسیار بستگی به ساختار سازمان شما و خواسته های شما از یک حرکت مارکتینگ دارد.
در مارکتینگ بودجه و زمان تعیین شده بسیار موثر است.
گاها با بودجه کمتر میتوان نتیجه بهتری گرفت. پس لزوما اگر بودجه کمتری دارید سراغ بازاریابی برونگرا نروید اتفاقا برعکس
اما زمان در این دو پروسه بسیار متفاوت است. بازاریابی درونگرا بسیار زمانبر تر از بازاریابی برونگراست.
پس حتما باید برونگرا را هم مدنظر قرار دهید و با توجه به مباحث بیان شده با دقت یک متد بازاریابی را انتخاب کنید.

نوشته شده در يکشنبه 21 مرداد 1397ساعت 12:56 توسط هانری|


آخرين مطالب
» <-PostTitle->

Design By : بست بلاگ